lostinyouth

Michael.J

Publicerad 2009-07-15 17:04:34 i Vardagligt

När vi var i Unnaryd såg vi på minnescermonin för Michael Jackson. Jag såklart, börja tjuta som en gris. Men jag tyckte de va en mkt fin cermoni. De va då man fatta att han verkligen va död.. Jag har tyckt Michaels låtar är bra och hans dansar sjukt snyggt men jag har lix aldrig varit ett riktigt fan. Så, varför blir jag som besatt av honom nu för?? Varför går jag runt hela tiden med hans låtar i huvet och nynnar? Måste en person dö bara för att man ska fatta hur stor han va och börja lyssna på han på heltid? :S Jag tror att lite av vändpunkten kom när jag såg en av hans konserter på Tv, jag vart typ helt trollbunden o såklaaart så kom tårarna igen >_< Jag vet jag är en känsllig person men de kan inte hjälpas. Speciellt när han sjöng I´ll be there.
I slutet av minnescermonin kom alla artister som hade sjungit och hns familj upp på scen. De sjöng då allihop We are the world och Heal the world. Mkt fint. Sen höll ena brodern ett mkt fitn tal men de som fick alla att stanna upp de va nog hans dotter Paris tal: Ända sedan jag blev född har han varit världens bästa pappa, och jag älskar honom..så mkt.
Usch de va hemskt.. men ändå så himla fint.
På fredagen efter minnescermonin köpte jag en tidning om Michael Jackson och jag lusläste precis allt som stod om honom. Bl.a en lång artikel om han liv, vilket innehöll den period han var anklagad för att ha haft sex med en pojke. Ska jag va ärlig så tror jag inte på det. Jag tror att han älskade barn väldigt mkt och ville de väl men inte på ett pedofiliskt sätt. De är bara vad jag tror om de är sant lr inte de går att diskutera.
De skrev också om hans barndom, och jag kan säga, han verkade inte ha de lätt ;/ Hans pappa misslyckades att bli en artist så därför tvingade han på de på sina barn. När de va i studion satt han med en livrem i handen. Ifall nån skulle spela lr sjunga fel. Michael fick heller aldrig gå ut till lekparken o leka med andra barn. I tonåren fick han de inte lättare. Hans pappa styrde fortfarande med järnhand men började nu även med personliga påhopp om Michaels finnar och hans näsa. Inte underligt att de låg i grunden för när han började operera näsan. För föräldrarna har ju alltid rätt.
Ju mer man läser om honom ju mer synd om honom tycker man. Jag tycker synd om denna lilla pojke som blev vuxen alldeles för tidigt, alla spekulationer o rykten som måste plågat han otroligt mkt. Så jag tror de måste varit skönt för han att få somna in och komma till ett bättre ställe. Även fast de kankse är smärtsamt för oss andra. Men, vi kan ju alltid trösta oss med att King of Pop alltid kommer leva vidare, fast hans tid som människa har gått ut. R.I.P
Oj, blev ett ganska långt inlägg ;S Men behövde skriva av mig lite så.. ajja x')

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-07-15 21:29:25

tsss.. :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela